Deklaracja Dostępności
6 Dom Pomocy Społecznej w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://6dpslodz.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 21 maja 2019.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04 lutego 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część plików do pobrania nie jest dostępna cyfrowo - zostały one umieszczone przed wejściem w życie ustawy i udostępnione w sposób alternatywny
- W zakładce "Sprawozdania finansowe" niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo - w takiej formie są generowane w oprogramowaniu którym dysponuje placówka. Placówka nie ma wpływu na formę dokumentu.
- Strona zawiera odnośniki do stron zewnętrznych - strony te nie są dostępne cyfrowo.
- Plany postępowań zamówień publicznych nie są dostępne cyfrowo - w takiej formie generują się z platformy e-zamówienia. Podmiot zamawiający nie ma wpływu na formę dokumentu.
- Strony zawierają pliki niedostępne cyfrowo - pochodzą one od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tychże dokumentów nie leży w gestii 6 Domu Pomocy Społecznej redagującego stronę.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 09 maja 2020.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia raport z przeprowadzonej samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Izabela Szubert
- e-mail - 6dps@jst.uml.lodz.pl,
- telefon - 42 657 50 90.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi wejście znajdujące się od ulicy Złotniczej.
Do wejścia do budynku prowadzą schody o podwójnym, symetrycznym biegu (prawa-lewa). Po jednej ze stron, równolegle, znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich
Każde z biegów schodów składa się z 7 stopni, podestu, 7 stopni.
Wejście do budynku jest bezprogowe, nie zabezpieczone bramkami.
Przy wejściu do budynku nie ma systemu naprowadzającego osoby niewidome lub słabo widzące. Po wejściu do budynku, w przedsionku znajdują się stolik, krzesło i stacja do dezynfekcji rąk i pomiaru temperatury. Dyżurujący portier udziela informacji i służy pomocą.
Budynek posiada 3 piętra, parter i piwnicę. Cały budynek jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Pomieszczenia pracowników (Sekretariat, Dyrekcja, Pracownicy Socjalni, Terapia) znajdują się na parterze.
W budynku jest 1 winda osobowa z system głośnomówiącym, wydającym komunikaty głosowe z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Przyciski do obsługi windy oznaczone są alfabetem Braile`a. Winda dostosowana jest do transportu osób leżących. W budynku są dwie oporęczowane klatki schodowe.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdej kondygnacji z wyjątkiem piwnicy.
Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Możliwe wejście na teren placówki osób z psem asystującym/przewodnik, po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania. Pies powinien być wyposażony w uprząż. Osoba z niepełnosprawnością powinna posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonanych, wymaganych i aktualnych szczepieniach weterynaryjnych. Możliwe wejście z psem asystującym/przewodnikiem nie zwalnia tej osoby z odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane przez psa.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online